Przedmiotem projektu "Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony ludzi i budynków przed drganiami od ruchu kolejowego - InRaViS" jest opracowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie ochrony ludzi i środowiska przed hałasem od ruchu kolejowego. Prace nad urządzeniami ograniczającymi drgania od ruchu kolejowego obejmować będą opracowanie czterech wyrobów. Dwóch przeznaczonych do podsypkowych konstrukcji nawierzchni kolejowej - maty wibroizolacyjne podtłuczniowe i podkładki podpodkładowe, oraz dwóch do bezpodsypkowych konstrukcji nawierzchni - maty wibroizolacyjne podpłytowe i system blokowych podpór szynowych w otulinie. Projekt przebiegać będzie w 10 etapach, realizowanych przez poszczególnych partnerów konsorcjum.
ETAP 1-3 – Wydział Inżynierii Lądowej PW – opracowanie czterech typów wyrobów ochrony przed drganiami z uwzględnieniem optymalizacji materiałowej i geometrycznej oraz symulacji komputerowych, a następnie przebadanie ich w warunkach laboratoryjnych pod kątem skuteczności tłumienia drgań, trwałości i odporności na warunki atmosferyczne.
ETAP 4– TINES S.A. – produkcja opracowanych rozwiązań ochrony przed drganiami.
ETAP 5 – BUDIMEX S.A. – zabudowa otrzymanych produktów na poligonie badawczym toru doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
ETAP 6-8 – Instytut Kolejnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej PW, Instytut Ochrony Środowiska (PIB) – badania polowe na toru doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
ETAP 9 - Wydział Inżynierii Lądowej PW - walidacja modeli prognozowania poziomu drgań.
ETAP 10 - Wydział Inżynierii Lądowej PW - opracowanie wytycznych ograniczania drgań od ruchu kolejowego.
W ramach prac nad projektem opracowano również szereg opracowań naukowych, których wykaz zamieszczono w zakładce Publikacje.